Realitatea Augmentată a crescut în popularitate și importanță comercială, iar acum este de așteptat ca veniturile din aceasta industrie să depaseasca 75 miliarde dolari până în 2023 (AR pe telefonul mobil cat si AR prin ochelari inteligenti), potrivit Digi-Capital. Cu aceste date și multe alte predicții și statistici pozitive care apar, este firesc să vedem că multe companii și mărci caută să investească într-un proiect AR propriu. Și, în mod firesc, una dintre marile întrebări care apar, mai devreme sau mai târziu, se învârte în jurul costurilor de dezvoltare a unui proiect AR.
Articolul de mai jos, detaliaza actorii care participa la realizarea proiectelor AR si costurile aferente - Client, Specialisti AR, Functionalitati AR, Continut 3D AR, Metode de Colaborare.
Tricou "ANTIDOT" tesut cu Realitate Augmentata - demo
Costurile care apar in proiectele AR nu sunt cu mult diferite fata de o implementare clasica a unui proiect software si/sau hardware. Particularitatea consta in folosirea anumitor tehnologii de recunoastere a tintelor AR, tehnologii noi si cu acces elitist. In ultima vreme, se observa un trend descrescator dpdv. costuri, datorita aparitiei mai multor companii concurente si a evolutiei catre maturitate a produselor AR.
Date CLIENT | ||
Idee minimala | Idee concreta cu flux de informatii | Idee clara si elaborata in caiet de sarcini si date tehnice |
Echipa de implementare | ||
Analist de Business | Analist de Business | - |
Project Manager | Project Manager | Project Manager |
UI Designer | UI Designer | UI Designer |
Ingineri SW | Ingineri SW | Ingineri SW |
Ingineri QA | Ingineri QA | Ingineri QA |
Terte parti |
Legat de implementare, proiectul începe cu clientul. Clientul poate avea câteva idei pentru o aplicație sau întreaga specificație gata. Acest lucru va determina dimensiunea echipei, influențând costul aplicației.
Putem împărți clienții în trei tipuri diferite:
• Clientul care poate avea doar o idee brută despre aplicație și nu are informații tehnice. În acest caz, el / ea este recomandat să lucreze cu întreaga echipă: Business Analyst, Project Manager, UI Designer(Designer de interfata), Dezvoltatori de Software(SW) și Ingineri de Testare(QA) pentru a demara proiectul. In functie de complexitatea proiectului poate fi suficient doar Analistul de Business pentru intocmirea specificatiilor de proiect / caietului de sarcini.
• Clientul care are câteva idei sub orice formă de specificație, astfel încât un Analist de Business (BA) vine să auditezeaceste specificații și să se asigure că sunt suficiente informatii pentru a trimite proiectul catre implementare. Este posibil sa fie nevoie si de echipa de dezvoltare pentru concretizarea anumitor idei.
• Clientul are specificația completă gata. În acest caz, nici un BA nu este implicat în proiect. După ce se asigură că specificația este fezabilă, Project Managerul se ocupă pentru a descompune proiectul în sarcini si aloca resurse pentru dezvoltatre si testare urmand a incepe proiectul.
SPECIALISTI AR
Fiecare membru al echipei are alocat un rol diferit, in functie de specializare
Specialisti AR APP | |
Rol | Descriere |
Analist Business (BA) | Primul specialist cu care interacționează clientul este un analist de business(BA). El începe să ghideze clientul pentru a elabora ideile și a veni cu o specificație a proiectului. Descrie valoarea și funcționalitatea aplicației. În această etapă, BA determină, de asemenea, dacă ideea clientului este fezabilă din punct de vedere tehnic. |
Project Manager (PM) | PM are rolul de a aloca resursele proiectului corect si a verifica progresul in implementare. De asemenea, este persoana de contact atat Client/Echipa Implementare cat si in interiorul echipei de implementare. PM se asigură că proiectul este finalizat la timp, fără probleme tehnice și în bugetul convenit. PM este responsabil de succesul proiectului |
Designer Interfata (UI) | După ce BA are suficiente informații despre proiectarea aplicației, designerul UI / UX începe să lucreze la aceasta. Mai târziu, pot fi angajați în procesul de dezvoltare pentru a regla și finaliza designul |
Software Developer (SD) | Dezvoltatorii de software sunt cei care fac cea mai mare parte a activității. Dacă vorbim despre aplicații AR, PMar putea oferi două modalități de a parcurge dezvoltarea. Unul dintre moduri este dezvoltare separata iOS și Android. Cealaltă cale este o echipă de dezvoltatori pe platformă multiplă - vor construi o aplicație pentru ambele platforme. Fiecare dintre aceste abordări are avantajele și contra, și ambele influențează diferit costul proiectului. |
Inginer Testare (QA) | Pentru a garanta că produsul final îndeplinește cerințele tehnice și funcționează corect, se va impliplica si o echipa de testare cu minim un inginer QA. |
Inginer HW | In cazuri exceptionale, pentru platforme complexe AR, arhitectura hardware poate fi gazduita de client, ceea ce implica extinderea echipei cu specialist retelistica si hardware |
FUNCTIONALITATI AR
Pe lângă componența echipei, funcționalitatea aplicației determină și costul acesteia.
TIMP IMPLEMENTARE ESTIMATIV | |
Aplicatie AR simpla | Aplicatie AR Complexa |
10-20h | 200-300h |
METODE DE COLABORARE
Metodele de implementare sunt moderne cu management AGILE, management care permite clientilor sa urmareasca in timp real dezvoltarea proiectelor cat si Work Break Down Structure(WBS) pentru proiectele unde se cunosc atat timpul cat si costurile de impementare.
Data: 22.06.2020
Autor: Monica Mateescu, MSc IT, PMP, ITIL
Programarea va învață cum să împărțiți problemele complexe în bucăți mai mici și să le rezolvați, apoi să le integrați înapoi într-o soluție unificată: aplicația. Este de la sine înțeles că aceasta este o abilitate extrem de transferabilă. Fiecare loc de muncă din fiecare industrie are nevoie de soluții mai bune de rezolvare a problemelor.
Într-un interviu, Jobs a spus asta despre învățarea codului:
"Cred că toată lumea din această țară ar trebui să învețe cum să programeze un computer, ar trebui să învețe un limbaj de computer, pentru că te învață cum să gândești. Consider informatica ca pe o artă liberală. Ar trebui să fie ceva pe care toată lumea îl invata."
Deși întotdeauna va fi nevoie de cod solo, proiectele complexe de codare necesită lucrul în echipe, uneori foarte mari. Abilitate transferabilă? Verifica.
Hadi Partovi, co-fondator al Code.org, estimează că 1,4 milioane de locuri de muncă de programare vor fi necesare în următorul deceniu, în timp ce proiecțiile actuale sunt destinate doar 400.000 de absolvenți în domeniu. Un studiu realizat de Payscale.com se clasează pe informatica drept „al treilea cel mai valoros major de colegiu”, cu o plată mediană începând cu 53.000 de dolari.
Desi majoritatea studenților nu vor continua să devină programatori profesioniști, indiferent de ocupația pe care o vor urma, învățarea elementelor de bază ale programarii le poate oferi un sentiment de încredere în tehnologie.
Regretatul profesor MIT Seymour Papert, cunoscut sub numele de „tatăl calculatoarelor educaționale” a spus odată: „copiii ar trebui să programeze computerul mai degrabă. decât să fie programati de catre acesta. "
Cum să începeți sa invatati sa programati.
Nu lipsesc resursele online care vă pot învăța cum să codați. De câțiva ani, Code.org promovează One Hour of Code, o introducere de o oră în informatică care intenționează să „demitifice codul”.
Există, de asemenea, multe site-uri web excelente care oferă instrucțiuni de codare gratuit sau contra cost, unul foarte popular fiind scratch.mit.edu.
Incearca si tu. Astăzi, e fain să fii un geek de computer ;)
Data: 22.05.2020
Autor: Claudia Georgescu, coordonator ITsMAGIC ITiny
Comparare
Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.
A fost adaugat la favorite!