Care sunt costurile dezvoltarii unei aplicatii AR – Augmented Reality
Realitatea Augmentată a crescut în popularitate și importanță comercială, iar acum este de așteptat ca veniturile din aceasta industrie să depaseasca 75 miliarde dolari până în 2023 (AR pe telefonul mobil cat si AR prin ochelari inteligenti), potrivit Digi-Capital. Cu aceste date și multe alte predicții și statistici pozitive care apar, este firesc să vedem că multe companii și mărci caută să investească într-un proiect AR propriu. Și, în mod firesc, una dintre marile întrebări care apar, mai devreme sau mai târziu, se învârte în jurul costurilor de dezvoltare a unui proiect AR.
Articolul de mai jos, detaliaza actorii care participa la realizarea proiectelor AR si costurile aferente - Client, Specialisti AR, Functionalitati AR, Continut 3D AR, Metode de Colaborare.
Fotografie @ITsMAGIC RMX
Tricou "ANTIDOT" tesut cu Realitate Augmentata - demo
CLIENT
Costurile care apar in proiectele AR nu sunt cu mult diferite fata de o implementare clasica a unui proiect software si/sau hardware. Particularitatea consta in folosirea anumitor tehnologii de recunoastere a tintelor AR, tehnologii noi si cu acces elitist. In ultima vreme, se observa un trend descrescator dpdv. costuri, datorita aparitiei mai multor companii concurente si a evolutiei catre maturitate a produselor AR.
Date CLIENT |
Idee minimala |
Idee concreta cu flux de informatii |
Idee clara si elaborata in caiet de sarcini si date tehnice |
Echipa de implementare |
Analist de Business |
Analist de Business |
- |
Project Manager |
Project Manager |
Project Manager |
UI Designer |
UI Designer |
UI Designer |
Ingineri SW |
Ingineri SW |
Ingineri SW |
Ingineri QA |
Ingineri QA |
Ingineri QA |
Terte parti |
Legat de implementare, proiectul începe cu clientul. Clientul poate avea câteva idei pentru o aplicație sau întreaga specificație gata. Acest lucru va determina dimensiunea echipei, influențând costul aplicației.
Putem împărți clienții în trei tipuri diferite:
• Clientul care poate avea doar o idee brută despre aplicație și nu are informații tehnice. În acest caz, el / ea este recomandat să lucreze cu întreaga echipă: Business Analyst, Project Manager, UI Designer(Designer de interfata), Dezvoltatori de Software(SW) și Ingineri de Testare(QA) pentru a demara proiectul. In functie de complexitatea proiectului poate fi suficient doar Analistul de Business pentru intocmirea specificatiilor de proiect / caietului de sarcini.
• Clientul care are câteva idei sub orice formă de specificație, astfel încât un Analist de Business (BA) vine să auditezeaceste specificații și să se asigure că sunt suficiente informatii pentru a trimite proiectul catre implementare. Este posibil sa fie nevoie si de echipa de dezvoltare pentru concretizarea anumitor idei.
• Clientul are specificația completă gata. În acest caz, nici un BA nu este implicat în proiect. După ce se asigură că specificația este fezabilă, Project Managerul se ocupă pentru a descompune proiectul în sarcini si aloca resurse pentru dezvoltatre si testare urmand a incepe proiectul.
SPECIALISTI AR
Fiecare membru al echipei are alocat un rol diferit, in functie de specializare
Specialisti AR APP |
Rol |
Descriere |
Analist Business (BA) |
Primul specialist cu care interacționează clientul este un analist de business(BA). El începe
să ghideze clientul pentru a elabora ideile și a veni cu o specificație a proiectului. Descrie valoarea și funcționalitatea aplicației. În această etapă, BA determină, de asemenea, dacă ideea clientului este fezabilă din punct de vedere tehnic. |
Project Manager (PM) |
PM are rolul de a aloca resursele proiectului corect si a verifica progresul in implementare. De asemenea, este persoana de contact atat Client/Echipa Implementare cat si in interiorul echipei de implementare. PM se asigură că proiectul este finalizat la timp, fără probleme tehnice și în bugetul convenit.
PM este responsabil de succesul proiectului |
Designer Interfata (UI) |
După ce BA are suficiente informații despre proiectarea aplicației, designerul UI / UX începe să lucreze la aceasta. Mai târziu, pot fi angajați în procesul de dezvoltare pentru a regla și finaliza designul |
Software Developer (SD) |
Dezvoltatorii de software sunt cei care fac cea mai mare parte a activității. Dacă vorbim despre aplicații AR, PMar putea oferi două modalități de a parcurge dezvoltarea. Unul dintre moduri este dezvoltare separata iOS și Android. Cealaltă cale este o echipă de dezvoltatori pe platformă multiplă - vor construi o aplicație pentru ambele platforme. Fiecare dintre aceste abordări are avantajele și contra, și ambele influențează diferit costul proiectului. |
Inginer Testare (QA) |
Pentru a garanta că produsul final îndeplinește cerințele tehnice și funcționează corect, se va impliplica si o echipa de testare cu minim un inginer QA. |
Inginer HW |
In cazuri exceptionale, pentru platforme complexe AR, arhitectura hardware poate fi gazduita de client, ceea ce implica extinderea echipei cu specialist retelistica si hardware |
FUNCTIONALITATI AR
Pe lângă componența echipei, funcționalitatea aplicației determină și costul acesteia.
• O aplicație AR simplă necesită câteva zile pentru implementare. O astfel de aplicație este bazată pe markeri: aplicația scanează un marker și afișează conținut 2D sau 3D. Conținutul poate fi creat de la zero sau achiziționat.
• O aplicație mai complexă poate avea mai mulți markeri, reguli, mecanica și caracteristici mai complexe. Poate avea interactiune cu lumea exterioara, etc. Este nevoie de aproximativ o lună pentru a construi o aplicație complexă - în jur de 160 de ore de dezvoltare la care se adauga 90-140 de ore de BA, PM, Design și QA și veți avea 250-300 de ore de dezvoltare.
TIMP IMPLEMENTARE ESTIMATIV |
Aplicatie AR simpla |
Aplicatie AR Complexa |
10-20h |
200-300h |
CONTINUT 3D AR
Pe langa costurile cu dezvoltarea AR, o aplicatie reusita, contine si continut 3D de calitate.
Clientul ar putea dori să construiască aplicația care este bazată pe marker, fără marcaj sau cu puncte de interes. Fiecare tip de aplicație este asociat cu problema particulară pe care o rezolvă, determinând tipul de conținut de care are nevoie.
Aplicația bazată pe producător este cea mai simplă. Poate include markeri 2D și conținut oarecum simplu 2D, 3D, butoane, videoclipuri sau conținut audio.
Aplicațiile bazate pe markere cu conținut simplu pot fi adesea utilizate în marketing.
Cu aplicații fără marcaj, dezvoltarea se poate complica și va dura mai mult timp. Fără marcaje, aplicația are nevoie de o tehnologie de recunoaștere mai complexă, pe care o va folosi pentru a identifica obiectele din jur. În cuvinte mai simple, aplicația trebuie să înțeleagă in ce mod va pune o canapea AR pe un etaj real. De obicei, conținutul pentru aceste aplicații este 3D și interactiv. De asemenea, include video sau audio.
Aplicațiile cu puncte de interes vor afișa conținutul AR doar într-un anumit loc, ceea ce înseamnă că dezvoltatorul trebuie să-și construiască o tehnologie de geo-poziționare, în afară de conținutul 3D, aplicația scoate datele din serviciile de hartă. Pentru software-ul AR mai complex, costul realizării conținutului poate fi chiar mai mare decât costul dezvoltării aplicațiilor. Costul mediu al unui conținut AR 3D poate varia de la 500 $ la 2000 $ și poate dura în medie de la 3 zile până la 2 luni. Diferite obiecte necesită o cantitate diferită de muncă, în funcție de numărul de detalii. De exemplu, construirea unui model 3D al unei nave sau al unui cap uman cu animație facială complexă va costa mai mult decât un simplu model de canapea.
METODE DE COLABORARE
Metodele de implementare sunt moderne cu management AGILE, management care permite clientilor sa urmareasca in timp real dezvoltarea proiectelor cat si Work Break Down Structure(WBS) pentru proiectele unde se cunosc atat timpul cat si costurile de impementare.
ITsMAGIC se adapteaza necesitatilor clientilor, prin parteneriate de tip:
- Timp și material. Această abordare este cea mai simplă: plătiți timpul necesar echipei pentru a finaliza proiectul. Puteți muta termenele atâta timp cât aveți idei noi sau doriți să modificati aplicația.
- Preț fix. Un preț fix nu oferă multă flexibilitate, dar puteți determina prețul proiectului înainte de a începe. Termenele și sfera de aplicare sunt stabilite. Astfel de proiecte sunt gestionate complet de către contractor.
Sperăm că informațiile și informațiile de mai sus vă vor ajuta să înțelegeți mai bine dinamica din spatele costurilor aplicatiilor software, in general si, a celor cu realitate augmentată in particular.
Data: 22.06.2020
Autor: Monica Mateescu, MSc IT, PMP, ITIL
De ce copii trebuie sa invete programare
- Programarea ajută copiii să dezvolte gândirea logică și abilitățile de rezolvare a problemelor.
Programarea va învață cum să împărțiți problemele complexe în bucăți mai mici și să le rezolvați, apoi să le integrați înapoi într-o soluție unificată: aplicația. Este de la sine înțeles că aceasta este o abilitate extrem de transferabilă. Fiecare loc de muncă din fiecare industrie are nevoie de soluții mai bune de rezolvare a problemelor.
Într-un interviu, Jobs a spus asta despre învățarea codului:
"Cred că toată lumea din această țară ar trebui să învețe cum să programeze un computer, ar trebui să învețe un limbaj de computer, pentru că te învață cum să gândești. Consider informatica ca pe o artă liberală. Ar trebui să fie ceva pe care toată lumea îl invata."
- Programarea îi învață pe copii să lucreze bine în echipe.
Deși întotdeauna va fi nevoie de cod solo, proiectele complexe de codare necesită lucrul în echipe, uneori foarte mari. Abilitate transferabilă? Verifica.
- Învățarea programarii deschide ușa către oportunitățile de muncă.
Hadi Partovi, co-fondator al Code.org, estimează că 1,4 milioane de locuri de muncă de programare vor fi necesare în următorul deceniu, în timp ce proiecțiile actuale sunt destinate doar 400.000 de absolvenți în domeniu. Un studiu realizat de Payscale.com se clasează pe informatica drept „al treilea cel mai valoros major de colegiu”, cu o plată mediană începând cu 53.000 de dolari.
- Învățarea programarii oferă copiilor mai multă încredere in tehnologie.
Desi majoritatea studenților nu vor continua să devină programatori profesioniști, indiferent de ocupația pe care o vor urma, învățarea elementelor de bază ale programarii le poate oferi un sentiment de încredere în tehnologie.
Regretatul profesor MIT Seymour Papert, cunoscut sub numele de „tatăl calculatoarelor educaționale” a spus odată: „copiii ar trebui să programeze computerul mai degrabă. decât să fie programati de catre acesta. "
Cum să începeți sa invatati sa programati.
Nu lipsesc resursele online care vă pot învăța cum să codați. De câțiva ani, Code.org promovează One Hour of Code, o introducere de o oră în informatică care intenționează să „demitifice codul”.
Există, de asemenea, multe site-uri web excelente care oferă instrucțiuni de codare gratuit sau contra cost, unul foarte popular fiind scratch.mit.edu.
Incearca si tu. Astăzi, e fain să fii un geek de computer ;)
Data: 22.05.2020
Autor: Claudia Georgescu, coordonator ITsMAGIC ITiny
Cristale și ceramică piezoelectrică pentru a transforma vibrațiile produse de vehicule în energie electrică regenerabilă și nepoluantă
Proiect in colaborare cu Institutul National de Cercetarie - Dezvoltare pentru Inginerie electrica ICPE - CA
Andrei Nicolae Prisecaru, student ITsMAGIC, lucrează, in cadrul colaborarii dintre Institulul National de Cercetare si Dezvoltare pentru Inginerie Electrica (ICPE-CA) si ITsMAGIC, sub coordonarea domnului dr. ing. Mircea Ignat (coordonatorul Centrului "Alexandru Proca" pentru Inițiere în Cercetarea Științifică a Tinerilor Olimpici de la ICPE-CA) la un proiect de captare a energiei regenerabile cu ajutorul cristalelor și ceramică piezoelectrică.
Andrei a obținut premiul 1 pe țară la concursul Luminamath (ediția 2019-2020), și numeroase alte premii la nivel național, la competiții precum: Gazeta matematică junior, Comper și Profu' de Mate. De asemenea, Andrei,in anul scolar 2019-2020, a terminat cu succes, cursurile de baze JAVA ale scolii ITsMAGIC.
"Proiectul în care am onoarea de a fi implicat alături de domnul dr. ing. Mircea Ignat (coordonatorul Centrului "Alexandru Proca" pentru Inițiere în Cercetarea Științifică a Tinerilor Olimpici de la ICPE-CA) folosește cristale și ceramică piezoelectrică pentru a transforma vibrațiile produse de vehicule prin transformarea energiei mecanice captate în energie electrică regenerabilă și nepoluantă.
Tehnologia de transformare a energiei piezoelectrice a cunoscut progrese semnificative în ultimii ani.
Până în prezent, cercetătorii urmăresc modalități distincte în dezvoltarea tehnologiei de recoltare a energiei piezoelectrice.
Sunt studiate noi materiale, abordări diverse de configurare și moduri de operare.
Cu toate acestea, cercetările asupra captării de energie piezoelectrică sunt efectuate în cea mai mare parte fără aplicații specifice.
Se preconizează că aceste cercetări vor facilita transformarea captării de energie verde (regenerabilă și nepoluantă) în beneficii aplicabile în viața noastră de zi cu zi".
Data: 15.02.2020
Autor: Andrei Nicolae Prisecaru, student ITsMAGIC ITeen
Colaborare ONCR - Organizatia Nationala Cercetasii Romaniei
Implementarea de catre micii programatori de la ITsMagic a proiectului „Rucsacul cu energie – ediția 2”
Vezi
Rucsacul cu energie - editia 2 - Proiectarea unui joc de montare a unu sistem eolian By ITsMAGIC 4 ONCR
Vezi Rucsacul cu energie - editia 1 - Incarcarea telefonului mobil cu energie solara By ITsMAGIC 4 ONCR
Data: 10.10.2020
Autor: Monica Mateescu, PMP, ITIL & Cristina Obae
ARThings
Castigatori Concurs Sf Andrei 2020
Felicitări
Lacramioara Vidru și
Madalina Fedor - ați câștigat câte o hartă ARMap la concursul desfasuruat de Sf. Andrei.
SMART TRANSPORTATION COMPETITION Echipa de robotica a liceului IMSB , condusa de Monica Mateescu s-a calificat in urmatoarea faza a competitiei de robotica #Teknofest care va avea loc in aceasta vara la Istanbul. Proiectul urmareste realizarea unei masini de linie si/sau detectoare de obstacole, alimentata cu hidrogen obtinut prin electroliza apei. Pentru descompunerea apei în hidrogen și oxigen se utilizeaza electricitate captata de la panouri...
Citeste mai mult
Taking part in the LTSTTalentHack on November 26th-28th! Excited to join this event. Want more information on the event? Click here: https://lnkd.in/ehSPDgGC #LTSTTalentHack21
Citeste mai mult
Colega noastra Andreea, lucrand intens la o comanda de felicitari cu Realitate Augmentata.
Citeste mai mult
Augmented Reality (AR) and Nanotechnology are recent technologies that have already begun and will continue with fantastic speed to change our society and our lives. Advanced Materials have ensured and ensures, within the “development spiral” of society, the material support for the horizontal and vertical development of practically all technological fields. The way of relating and intertwining these fields, Virtual Reality-Nanotechnologies-Advanced...
Citeste mai mult
In zilele tech, din cadrul Bucharest Tech Week(BTW), multi dintre participanti s-au inscris pentru a castiga produsele noastre cu Realitate Augmentata. Colegii nostri de la BTW au participat la tragerea la sorti si ne-au comunicat lista castigatorilor. Astazi, a venit randul nostru, sa impachetam cadourile si sa le trimitem catre castigatori. Felicitari tuturor participantilor!
Citeste mai mult
Eveniment in cadrul Bucharest Tech Week Realitatea Augmentata, vector în educație @ Bucharest Tech Week
Citeste mai mult
Va asteptam, sambata 22.05.2021, ora 11:00 - 11:30 pe scena Tech4Kids, lin cadrul expozitiei Bucharest Tech Week.
Citeste mai mult
ITsMagic și Bucharest Tech Week te invită la CONCURS: Înscrie-te GRATUIT la Tech Expo și poți câștiga una dintre cele 3 felicitări cu Realitate Augmentată oferite de ITsMagic! 🤩 Nici realitatea nu mai este ce era odată! 😊 Ce trebuie să faci? 👉 Să te înregistrezi GRATUIT la cea mai așteptată expoziție de tehnologie și inovație din România, pe www.techexpo.ro , 👉Sa...
Citeste mai mult
În 2021, capitala redevine INIMA TEHNOLOGIEI, la Bucharest Tech Week. ITsMAGIC va fi pe scena festivalului care transformă de cinci ani Bucureștiul în capitala tehnologiei “BUCUREȘTI. INIMA TEHNOLOGIEI” este conceptul care își propune să reunească, prin interacțiuni profesionale și personale, dar și prin networking facilitat și încurajat de platforma MyConnector, toți pasionații de inovație și tehnologie....
Citeste mai mult
Programarea ajută copiii să dezvolte gândirea logică și abilitățile de rezolvare a problemelor. Programarea va învață cum să împărțiți problemele complexe în bucăți mai mici și să le rezolvați, apoi să le integrați înapoi într-o soluție unificată: aplicația. Este de la sine înțeles că aceasta este o abilitate extrem de transferabilă. Fiecare loc de muncă din fiecare industrie are nevoie...
Citeste mai mult
Felicitări Lacramioara Vidru și Madalina Fedor - ați câștigat câte o hartă ARMap la concursul desfasuruat de Sf. Andrei.
Citeste mai mult