Care sunt costurile dezvoltarii unei aplicatii AR – Augmented Reality

Care sunt costurile dezvoltarii unei aplicatii AR – Augmented Reality

Realitatea Augmentată a crescut în popularitate și importanță comercială, iar acum este de așteptat ca veniturile din aceasta industrie să depaseasca 75 miliarde dolari până în 2023 (AR pe telefonul mobil cat si AR prin ochelari inteligenti), potrivit Digi-Capital. Cu aceste date și multe alte predicții și statistici pozitive care apar, este firesc să vedem că multe companii și mărci caută să investească într-un proiect AR propriu. Și, în mod firesc, una dintre marile întrebări care apar, mai devreme sau mai târziu, se învârte în jurul costurilor de dezvoltare a unui proiect AR.

Articolul de mai jos, detaliaza actorii care participa la realizarea proiectelor AR si costurile aferente - Client, Specialisti AR, Functionalitati AR, Continut 3D AR, Metode de Colaborare.

Primul proiect comercial AR @ITsMAGIC - Tricou tesut cu realitate augmentata ANTIDOT.v1 white:

CLIENT
Costurile care apar in proiectele AR nu sunt cu mult diferite fata de o implementare clasica a unui proiect software si/sau hardware. Particularitatea consta in folosirea anumitor tehnologii de recunoastere a tintelor AR, tehnologii noi si cu acces elitist. In ultima vreme, se observa un trend descrescator dpdv. costuri, datorita aparitiei mai multor companii concurente si a evolutiei catre maturitate a produselor AR.
 Date Client
Idee minimala Idee concreta cu flux de informatii Idee clara si elaborata in caiet de sarcini si date tehnice
Echipa de implementare
Analist de Business Analist de Business -
Project Manager Project Manager Project Manager
UI Designer UI Designer UI Designer
Ingineri SW Ingineri SW Ingineri SW
Ingineri QA Ingineri QA Ingineri QA
Terte parti












 

Legat de implementare, proiectul începe cu clientul. Clientul poate avea câteva idei pentru o aplicație sau întreaga specificație gata. Acest lucru va determina dimensiunea echipei, influențând costul aplicației.
Putem împărți clienții în trei tipuri diferite:
• Clientul care poate avea doar o idee brută despre aplicație și nu are informații tehnice. În acest caz, el / ea 
este recomandat să lucreze cu întreaga echipă: Business Analyst, Project Manager, UI Designer(Designer de interfata), Dezvoltatori de Software(SW) și Ingineri de Testare(QA) pentru a demara proiectul. In functie de complexitatea proiectului poate fi suficient doar Analistul de Business pentru intocmirea specificatiilor de proiect / caietului de sarcini.
• Clientul care are câteva idei sub orice formă de specificație, astfel încât un Analist de Business (BA) vine să auditezeaceste specificații și să se asigure că sunt suficiente informatii pentru a trimite proiectul catre implementare. Este posibil sa fie nevoie si de echipa de dezvoltare pentru concretizarea anumitor idei.
 Clientul are specificația completă gata. În acest caz, nici un BA nu este implicat în proiect. După ce se asigură că specificația este fezabilă, Project Managerul se ocupă pentru a descompune proiectul în sarcini si aloca resurse pentru dezvoltatre si testare urmand a incepe proiectul.


SPECIALISTI AR
Fiecare membru al echipei are alocat un rol diferit, in functie de specializare

 
 Specialisti AR/VR
Rol Descriere
Analist Business (BA) Primul specialist cu care interacționează clientul este un analist de business(BA). El începe
să ghideze clientul pentru a elabora ideile și a veni cu o specificație a proiectului. Descrie valoarea și funcționalitatea aplicației. În această etapă, BA determină, de asemenea, dacă ideea clientului este fezabilă din punct de vedere tehnic.
Project Manager (PM) PM are rolul de a aloca resursele proiectului corect si a verifica progresul in implementare. De asemenea, este persoana de contact atat Client/Echipa Implementare cat si in interiorul echipei de implementare.   PM se asigură că proiectul este finalizat la timp, fără probleme tehnice și în bugetul convenit.
PM este responsabil de succesul proiectului
Designer Interfata (UI) După ce BA are suficiente informații despre proiectarea aplicației, designerul UI / UX începe să lucreze la aceasta. Mai târziu, pot fi angajați în procesul de dezvoltare pentru a regla și finaliza designul
Software Developer (SD) Dezvoltatorii de software sunt cei care fac cea mai mare parte a activității. Dacă vorbim despre aplicații AR, PMar putea oferi două modalități de a parcurge dezvoltarea. Unul dintre moduri este dezvoltare separata iOS și Android. Cealaltă cale este o echipă de dezvoltatori pe platformă multiplă vor construi o aplicație pentru ambele platforme. Fiecare dintre aceste abordări are avantajele și contra, și ambele influențează diferit costul proiectului.
Inginer Testare (QA) Pentru a garanta că produsul final îndeplinește cerințele tehnice și funcționează corect, se va impliplica si o echipa de testare cu minim un inginer QA.
Inginer HW In cazuri exceptionale, pentru platforme complexe AR, arhitectura hardware poate fi gazduita de client, ceea ce implica extinderea echipei cu specialist retelistica si hardwar





































 

FUNCTIONALITATI AR

Pe lângă componența echipei, funcționalitatea aplicației determină și costul acesteia.
• O aplicație AR simplă necesită câteva zile pentru implementare. O astfel de aplicație este bazată pe markeri: aplicația scanează un marker și afișează conținut 2D sau 3D. Conținutul poate fi creat de la zero sau achiziționat.
• O aplicație mai complexă poate avea mai mulți markeri, reguli, mecanica  și caracteristici mai complexe. Poate avea interactiune cu lumea exterioara, etc. Este nevoie de aproximativ o lună pentru a construi o aplicație complexă - în jur de 160 de ore de dezvoltare la care se adauga 90-140 de ore de BA, PM, Design și QA și veți avea 250-300 de ore de dezvoltare.
  
 TIMP IMPLEMENTARE ESIMATIV
Aplicatie AR simpla Aplicatie AR Complexa
10-20h 200-300h
 

 

 

CONTINUT 3D AR

Pe langa costurile cu dezvoltarea AR, o aplicatie reusita, contine si continut 3D de calitate. 


Clientul ar putea dori să construiască aplicația care este bazată pe marker, fără marcaj sau cu puncte de interes. Fiecare tip de aplicație este asociat cu problema particulară pe care o rezolvă, determinând tipul de conținut de care are nevoie. 
Aplicația bazată pe producător este cea mai simplă. Poate include markeri 2D și conținut oarecum simplu 2D, 3D, butoane, videoclipuri sau conținut audio. 
Aplicațiile bazate pe markere cu conținut simplu pot fi adesea utilizate în marketing. 
Cu aplicații fără marcaj, dezvoltarea se poate complica și va dura mai mult timp. Fără marcaje, aplicația are nevoie de o tehnologie de recunoaștere mai complexă, pe care o va folosi pentru a identifica obiectele din jur. În cuvinte mai simple, aplicația trebuie să înțeleagă in ce mod va pune o canapea AR pe un etaj real. De obicei, conținutul pentru aceste aplicații este 3D și interactiv. De asemenea, include video sau audio. 
Aplicațiile cu puncte de interes vor afișa conținutul AR doar într-un anumit loc, ceea ce înseamnă că dezvoltatorul trebuie să-și construiască o tehnologie de geo-poziționare, în afară de conținutul 3D, aplicația scoate datele din serviciile de hartă.  Pentru software-ul AR mai complex, costul realizării conținutului poate fi chiar mai mare decât costul dezvoltării aplicațiilor. Costul mediu al unui conținut AR 3D poate varia de la 500 $ la 2000 $ și poate dura în medie de la 3 zile până la 2 luni. Diferite obiecte necesită o cantitate diferită de muncă, în funcție de numărul de detalii. De exemplu, construirea unui model 3D al unei nave sau al unui cap uman cu animație facială complexă va costa mai mult decât un simplu model de canapea.


 METODE DE COLABORARE
Metodele de implementare sunt moderne cu management AGILE, management care permite clientilor sa urmareasca in timp real dezvoltarea proiectelor cat si Work Break Down Structure(WBS) pentru proiectele unde se cunosc atat timpul  cat si costurile de impementare.


ITsMAGIC se adapteaza necesitatilor clientilor, prin parteneriate de tip:
  • Timp și material. Această abordare este cea mai simplă: plătiți timpul necesar echipei pentru a finaliza proiectul. Puteți muta termenele atâta timp cât aveți idei noi sau doriți să modificati aplicația.
  • Preț fix. Un preț fix nu oferă multă flexibilitate, dar puteți determina prețul proiectului înainte de a începe. Termenele și sfera de aplicare sunt stabilite. Astfel de proiecte sunt gestionate complet de către contractor.


Sperăm că informațiile și informațiile de mai sus vă vor ajuta să înțelegeți mai bine dinamica din spatele costurilor aplicatiilor software, in general si, a celor cu realitate augmentată in particular.
Data: 22.06.2020
Autor: Monica Mateescu, MSc IT, PMP, ITIL


close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!